Κυριακή 21 Απριλίου 2013

Η Διαύγεια το 1833 και η Δι@ύγεια σήμερα

Βρισκόμαστε στο 1833, εποχή της ελέω Θεού μοναρχίας του Όθωνα και της βαυαρικής αντιβασιλείας στην Ελλάδα. Το πρώτο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως δημοσιεύθηκε στο Ναύπλιο, πρωτεύουσα τότε της χώρας, στις 16 Φεβρουαρίου 1833. Είναι γραμμένο στα ελληνικά και τα γερμανικά και ξεκινά με ένα διάγγελμα της αντιβασιλείας-στο όνομα του ανήλικου τότε Όθωνα- προς τον ελληνικό λαό, όπου γίνεται αναφορά τόσο στην Επανάσταση του 1821 όσο και στην "εσωτερική διχόνοια" που εκδηλώθηκε "δια του πλέον βδελυρού εγωισμού" όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται [enet]
 
21152_520932911277320_1545420594_n.jpg
 
Epikairo: Παρακολούθησα τη χθεσινή εκδήλωση του Γιάννη Ραγκούση στον φιλόξενο χώρο του Free Thinking Zone, με θέμα το πρόγραμμα Δι@ύγεια [Ενίσχυση της διαφάνειας µε την υποχρεωτική ανάρτηση νόµων και πράξεων των κυβερνητικών, διοικητικών και αυτοδιοικητικών οργάνων στο διαδίκτυο «Πρόγραµµα Διαύγεια» και άλλες διατάξεις] και την υποστήριξή του από τους ενεργούς πολίτες, καθώς η εφαρμογή του, σε πολλές περιπτώσεις, καταστρατηγείται από το ίδιο το κράτος. Διαβάζοντας, ακόμη, σήμερα,  το δημοσίευμα της Ελευθεροτυπίας του 1833, το οποίο και παραθέτω στην αρχή του ποστ,  αντιλήφθηκα το εξής: Η διαύγεια συνιστά διαχρονικό λαϊκό αίτημα, ανεξαρτήτως πολιτεύματος και οι -εξίσου- διαχρονικές παρακαμπτήριες οδοί αποφυγής της από τους ασκούντες εξουσία, παραβιάζουν την αρχή της ισότητας των πολιτών. 
 
Δε θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο με τον πρόλογο της τοποθέτησης του Γιάννη Ραγκούση ότι το πρόγραμμα Δι@ύγεια, το οποίο δημιουργήθηκε επί των ημερών του από μία ομάδα άξιων συνεργατών, προβάλλει και υπερασπίζεται τις αξίες της δημοκρατίας, της ισότητας, της ελευθερίας. Ειδικά στη σημερινή εποχή, οι προαναφερθείσες αξίες έχουν ως πρώτη ύλη την πληροφορία, η οποία αποτελεί μία πανίσχυρη μορφή εξουσίας και η εφαρμογή του προγράμματος επιτυγχάνει την αποκέντρωση και διάχυσή της ολούθε. 
 
Ο Ραγκούσης, στην τοποθέτησή του αναφέρει πως αν η Δι@ύγεια δεν είχε αυτή την εσωτερική δύναμη και αν δεν την είχαν αγκαλιάσει και υιοθετήσει οι Έλληνες πολίτες και ειδικότερα το διαδίκτυο, η σημερινή κυβέρνηση θα την είχε καταργήσει. 
 
Φέρνοντας συγκεκριμένα παραδείγματα, ο πρώην Υπουργός Εσωτερικών τεκμηρίωσε τους κινδύνους που αντιμετωπίζει το Δι@ύγεια και το γεγονός ότι υπάρχει θέμα προστασίας της. Ο Ραγκούσης καταθέτει 3 ζητήματα που παράλληλα θέτουν και το διεκδικητικό πλαίσιο: 
 
1.  Συνταγματική κατοχύρωση του προγράμματος Δι@ύγεια -Περιφρούρηση του θεσμού
2.  Αξιολόγηση του Δι@ύγεια - Ελεγκτική προσέγγιση - Αρχιτεκτονική της πληροφορία
3.  Διεθνοποίηση του προγράμματος και εφαρμογή του σε όσο τον δυνατόν περισσότερες χώρες
 
Είναι απίθανη η αντίφαση πώς μία χώρα όπως η Ελλάδα κάνει  ταυτόχρονα πρωταθλητισμό στον πελατειασμό και τη διαφάνεια.Είναι χαρακτηριστική του διαχωρισμού 2 διαφορετικών κόσμων, που βρίσκονται σε μία διαρκή σύγκρουση και η εξέλιξη αυτής θα ορίσει το μέλλον της Ελλάδας στο χωροχρόνο. Σε αυτή τη μάχη, το πρόγραμμα Δι@ύγεια αποτελεί την κορωνίδα της διαφάνειας και η σθεναρή υποστήριξή του είναι καθήκον κάθε ενεργού πολίτη που πιστεύει στην αξιοκρατία, την ισότητα, την ελευθερία. 
 
Το πρόγραμμα Δι@ύγεια αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία και εθνική πρωτοπορία. Σε περίπτωση που αυτό διαδοθεί, θα γίνει παράδειγμα προς μίμηση στον υπόλοιπο κόσμο, κάτι που σαφώς δεν εξυπηρετεί τους διαχρονικά ασκούντες διοίκηση, οι οποίοι, επί τούτου του θέματος, υπηρετούν με συνέπεια μία αμφίδρομων ιδεολογικών συμφερόντων ομερτά. Aς δοκιιμάσουμε, λοιπόν.
 
 
 
σ.σ.: Το πρόγραμμα Δι@ύγεια κόστισε στο κράτος μόλις 50.000 €, καθώς δημιουργήθηκε από ομάδα εργαζομένων που συμμετείχαν με υπαλλική σχέση στην προηγούμενη κυβέρνηση και το ποσό αυτό αφορά στις υπερωρίες τους και μόνο, καθώς το concept υλοποιήθηκε ως μία in source επιλογή. Στους συντελεστές του προγράμματος, οι οποίοι είναι και οι αφανείς ήρωες, αξίζουν ειλικρινή συγχαρητήρια. 
 
ΠΗΓΗ Epikairo

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια που περιέχουν υβριστικές λέξεις και εκφράσεις θα αποσύρονται. Παρακαλούμε να αφήνεται τις θέσεις και τις απόψεις σας, αλλά χωρίς χαρακτηρισμούς και υβρεις.